ٌٌٌٌٌٌWelcome

تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

DVD - RAM . روش دستیابی در این نوع  دیسک ها  بصورت تصادفی بوده و امکان خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آنان وجود خواهد داشت . رسانه ذخیره سازی فوق ، دارای ویژگی های زیر می باشد :
- برخلاف رسانه ذخیره سازی Tape که داده ها  بصورت ترتیبی خوانده می شوند ،در دیسک های  DVD-RAM ، داده ها نظیرهارد دیسک بصورت تصادفی خوانده می شوند.این نوع دیسک های DVD ، رسانه ای ایده آل بمنظور ذخیره سازی حجم بالائی از اطلاعات و Backup می باشند .
- می توان بیش از یکصد هزار مرتبه اطلاعات را بر روی آنان نوشت ( بازنویسی مجدد )
- عمر مفید آنان یکصد سال برآورد می شود .
- بمنظور خواندن و نوشته اطلاعات بر روی این نوع DVD ، می بایست از درایوهای DVD-R/RAM استفاده گردد .

  • DVD-R  یا DVD+R . بر روی این  نوع DVD ، می توان صرفا" یک مرتبه اطلاعاتی را ذخیره نمود ( نوشتن یک مرتبه ) . از رسانه ذخیره سازی فوق ، بمنظور ذخیره داده های گرافیکی با ظرفیت بالا، ویدئوهای موزیک ، صوت و فیلم  استفاده می گردد. امکان  نوشتن اطلاعات بر روی این نوع DVD صرفا" یک مرتبه وجود دارد .
    خصوصیات DVD-R : بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی این نوع DVD می بایست از درایوهائی با  نوع R -  وبرای  خواندن اطلاعات از درایوهای R - و R +  استفاده گردد .
    خصوصیات DVD+R : بر روی این نوع DVD می توان یک ویدئو به مدت دو ساعت در حالت SP و یا چهار ساعت در حالت EP را ذخیره نمود. بمنظور نوشتن بر روی رسانه ذخیره سازی فوق ، می بایست از درایوهائی  با نوع R + و برای خواندن اطلاعات از درایوهای R - و یا R + استفاده گردد .

  • DVD-RW  یا DVD+RW .بر روی این  نوع DVD ، امکان نوشتن اطلاعات بدفعات وجود دارد( نوشتن چندین مرتبه ) .از رسانه ذخیره سازی فوق ، بمنظور ذخیره داده های  گرافیکی با ظرفیت بالا، ویدئوهای موزیک ، صوت و فیلم  استفاده می گردد. بر روی این نوع DVD می توان تا  یکهزار مرتبه اطلاعاتی را ذخیره نمود .
    خصوصیات DVD-RW : بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی این نوع DVD می بایست از درایوهای R -  و برای خواندن اطلاعات از درایوهائی R - و یا R+ استفاده گردد .
    خصوصیات DVD+RW : این نوع DVD قادر به ذخیره سازی دو ساعت اطلاعات MPEG2 می باشند . بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی این نوع DVD می بایست از درایوهای R + و برای خواندن اطلاعات از درایوهائی R - و یا R+ استفاده گردد .

  • DVD-ROM . از این نوع DVD می توان صرفا" بمنظور خواندن استفاده گردد . فیلم ها ئی که خریداری  و یا اجاره می شوند ، بر روی این نوع رسانه ذخیره می گردند.

لازم است به این نکنه نیز اشاره گردد که روش دستیابی به اطلاعات ذخیره شده بر روی یک رسانه ذخیره سازی از نوع  DVD-RAM بصورت تصادفی بوده و مکانیزم دستیابی به اطلاعات ذخیره شده بر روی رسانه های ذخیره سازی  DVD-R ,+R ,-RW و یا ROM بصورت ترتیبی است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات DVD/CD-RW

آخرین مطالب

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 70139
بازدید دیروز : 39156
بازدید هفته : 70139
بازدید ماه : 4395701
بازدید کل : 1584194395
تعداد مطالب : 405
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 701